Hur man berättar och hur dem reagerar! :)

Min pojkvän såg chockad ut när jag kläckte denna stora nyhet, jag förstår honom.
Sedan frågade han mig -HUR SKALL VI MÖBLERA HÄR HEMMA NÄR UNGEN KOMMER!?!
Ha, ha, ha... ;)

Min familj klurade ut att jag var gravid för några veckor sedan då vi var i Karlstad för att hälsa på min bror och hans flickvän som studerar där. Jag tackade nej till ett glas vin! ÄR DU GRAVID? Min bror tyckte att han var lite rolig så han sa till mina föräldrar dagen där på när de också kom upp för att hälsa på i karlstad, högt och tydligt inne på Åhléns, att syrran (jag) är gravid!

Mina föräldrar blev jätte glada men hade till en början fullt med frågor om det praktiska. 
-Hur skall ni lösa det med skolan? (både jag och min pojkvän pluggar)
-Hur skall ni lösa det ekonomiskt? (Ingen som lever på studielån från CSN har väll någonsinn påstått sig ha det gott ställt!)
Jaa... det fortsatte så en stund och sedan började det frågas om namn på barnet, förväntningarna vi hade, när skall den födas... 
 
Min pojkväns familj bor ju i Göteborg (ca 20 mil från oss) så det var lättast att ta denna stora nyhet över telefonen. Idag ringde han först sin pappa och sedan sin mamma. 
Hans pappa var glad och brast ut att han inte var förvånad (konstigt, vi var ju jätte förvånade!)  
Hans mamma fick nog en liten chock men ville ses oftare och låna ungen minst en vecka i månaden när hon/han kommit ut! (Vi får nog börja åka till Göteborg oftare)

Sammanfattat kan man väll säga att alla blev chockade men väldigt glada efteråt precis som vi själva blev av denna nyhet! Blir gladare och gladare för varje dag som går...

Pussar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0